Over mijn boeken

Ontdek in mijn boeken hoe je als financieel raadgever een succesvol advies- en businessmodel creëert in een transformerende markt.

‘Van commissie naar factuur?’

Het 300 bladzijden tellende boek bevat veel praktische tips, checklists en praktijkvoorbeelden en kan gebruikt worden als handleiding voor het ontwikkelen van een succesvol bedrijfsmodel. Je kan het van het begin tot het einde in chronologische volgorde lezen en het volledige transformatieproces doorlopen. Maar je kunt ook direct een hoofdstuk kiezen dat jou het meest interesseert.

‘Financieel advies : de volgende stap’

Dit boek is het vervolg op ‘Van commissie naar factuur?’ en het ideale routeplan voor iedereen die actief is in de financiële- en verzekeringssector en klanten adviseert. Het boek beschrijft het integraal persoonlijk financieel advies van de toekomst in al zijn facetten en mogelijke vormen.

Bestel de boeken online en bespaar 25%

Winkelprijs per boek: €58,30
Online bestellen: € 49,95 inclusief BTW en verzendingskosten per boek of € 95,00 voor beide boeken samen

Bestel het boek
‘Van commissie naar factuur?’
Bestel het boek
‘Financieel advies: de volgende stap’
Bestel beide
boeken tegelijk

Wat mensen zoals jij uit de verzekeringssector denken van het boek

Dit boek is een aanrader voor elke verzekeringsmakelaar die geïnspireerd wil worden door  een nieuw businessmodel. Je krijgt duidelijke antwoorden op actuele vragen. Welke invloeden komen  op ons af? Hoe kunnen we daarop inspelen?

Peter Callant, zaakvoerder Callant Verzekeringen

Waarom, hoe en vooral voor wie moet het bedrijfsmodel aangepast worden? Ook die vraag wordt beantwoord. De direct bruikbare tools inspireren om klanten te benaderen die willen betalen voor diensten die ze op prijs stellen.

Hugo Pint, zaakvoerder Akses Groep Verzekeringen

Jan Andel voelt zich echt betrokken bij het lot van de verzekeringsbemiddelaar. Dat maakt zijn aanpak uniek en efficiënt. Zijn adviezen kunnen meteen toegepast worden.

Wim Dellafaille, zaakvoerder Dellafaille & Co

We moeten continu kritisch nadenken over onze business. Onze strategie moet meer dan ooit beginnen bij de klant. De knowhow van Jan Andel biedt garanties op succes.

Robert van Beek CFP®, Founder/Director About Life & Finance en Auteur.

Dit boek brengt de huidige markt in kaart. Het is een uitstekende compagnon de route voor elke ondernemer in de verzekeringssector.

Koen Druyts, bestuurder Swaegers Verzekeringen

De financiële crisis veroorzaakte een vertrouwensbreuk bij de consument. Dit boek biedt u een uitweg uit de crisis. Jan Andel schreef immers een praktische handleiding voor de onafhankelijke adviesverlener van morgen.

Bart Veltjen, Distribution Effectiveness Team Leader Delta Lloyd Life

Jan Andel legt uit waarom het huidige kantelmoment op de Belgische verzekeringsmarkt wakkere actoren opportuniteiten biedt en er voor de ontkenners uitziet als een ware Zwarte Zwaan. Zowel de verzekeringsbemiddelaar als de verzekeraar kunnen het voorgestelde businessmodel in de praktijk brengen.

Davy Verhulst, strategisch marketingadviseur