Mijn TOP 10-tips voor loyale klanten

In mijn vorige blog heb ik uitgebreid stilgestaan bij het verschil tussen tevreden en loyale klanten. Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat tevreden klanten geen absolute garantie zijn voor succes. Ook tevreden klanten kunnen immers opstappen. Bijvoorbeeld omdat ze geen behoefte meer hebben aan jouw producten of diensten. Of omdat een ander kantoor net die extra meerwaarde biedt (of dat beter kan verkopen) waar je ex-klant op dat moment gevoelig voor is.

> Lees meer

“Ik wil geen tevreden klanten...!”

Deze nogal vreemde uitspraak heb ik lang geleden gehoord. Een onverwachte opmerking van een zeer commercieel persoon. En toch was het heel serieus bedoeld. Ik kon de spreker op dat moment geen verklaring vragen maar de opmerking is lang bij mij blijven hangen. Het heeft mij aan het denken gezet. Hoe kan het nu dat je geen tevreden klanten wil. Wat wil je dan wel?

Wat zijn dat eigenlijk, klanten? En wat betekent een tevreden klant voor jou? Wat is de waarde daarvan? Heb je je dat wel eens afgevraagd? En heb jij überhaupt ooit aan je klanten gevraagd of, en zo ja, hoe tevreden zij zijn over je dienstverlening?

> Lees meer

Mijn gouden regels TOP 10

Mensen houden van lijstjes. En dan bedoel ik geen to-do lijstjes, maar scorelijstjes. Zo heb je de TOP 40 of de TOP 100 allertijden of eindeloos veel andere muziekhitlijsten. Vooral aan het eind van het jaar worden we ermee overspoeld.  Ik voeg er met plezier eentje aan toe: een TOP 10 van gouden regels.

> Lees meer